Breakfast for Better Days


Hos Kelloggs, har vi en lang tradisjon med å investere penger, matdonasjoner og ansattes tid tilbake til våre lokalsamfunn. De to siste årene har vi donert 22 millioner dollar i kontanter, 88 millioner* dollar i matdonasjoner og tusenvis av timer av våre ansattes tid gjennom frivillighet og andre samfunnsaktiviteter.

Vår grunnlegger, W.K. Kellogg, som var en stor entreprenør samt en av de store filantroper i det 20. århundre, gav bort nesten hele sin formue. (Se på siden av boksen om WK Kellogg Foundation) Mer enn et århundre senere, lever hans arv videre gjennom Breakfasts for Better Days - vårt globale program for å skaffe mat til mennesker i nød.

Å hjelpe de som trenger det mest - over hele verden

Breakfasts for Better Days fokuserer på de lokalsamfunnene hvor vi opererer, og har som mål å gi 1 milliard porsjoner med frokostprodukter og snacks (mer enn halvparten av disse er frokost) til barn og familier som har behov rundt verden innen utgangen av 2016. Så langt vi har gitt over 900 millioner porsjoner, derav 500 millioner porsjoner med frokost.

Breakfasts for Better Days gir mat til mennesker i 35 land over hele verden, inkludert USA, Australia, Canada, Kina, India, Peru og Mexico; og 20 land i Europa, Nord-Afrika og Midtøsten.

*Baseras på kostnaden för varor


Frokostprogrammer for skole og samfunn

I 1998 utviklet Kellogg sin første skolefrokostklubb i Storbritannia. I dag har vi frokostprogrammer i Irland, Spania, Tyskland, Sverige, Danmark, Italia, Belgia og Russland, samt lengre unna i USA, Australia og Latin-Amerika. Disse programmene gir en sunn balansert frokost for barn som ikke alltid har mulighet til å få frokost hjemme.

Donerer mat til matbanker

Kelloggs hovedmål er å konvertere hvert kilo korn vi kjøper inn til mat som vi kan selge. Men det er tilfeller der vi har matvarer som vi ikke kan selge; for eksempel matvarer som er i nærheten av best før-datoen.

Kellogg har som mål å gi så mye som mulig av denne maten til matbanker, omfordelingsordninger for mat og lignende organisasjoner. For øyeblikket donerer vi mat til matbanker og omfordelingsordninger i 20 europeiske land, samt i land som Mexico, Canada og Sør-Afrika.

Formålsrelatert markedsføring

I tillegg til våre veldedige donasjoner av mat og penger, kjører Kelloggs også kampanjer der forbrukerne kan hjelpe oss med å gi frokost til folk i nød. For eksempel kjørte Kellogg i 2014 en Breakfasts for Better Days kampanje der vi donerte en skål frokostblanding for hver pakke solgt. Med 56 millioner pakker solgt over 16 forskjellige land i Europa, donerte vi 56 millioner porsjoner med frokostprodukter til matbanker og andre organisasjoner som gir mat for barn og familier i nød.


W. K. Kellogg Foundation

Den W.K. Kellogg Foundation ( WKKF ) , som ble etablert i 1930 som en uavhengig , privat stiftelse av gründer og frokostblanding pioner WK Kellogg , er blant de største filantropiske stiftelser i USA . Som juridisk separate enheter , mottar WKKF sin inntekt primært fra W.K. Kellogg Foundation Trust, og tilliten er Kellogg selskapets største aksje eier. I 2014 betalte Kellogg selskapet nesten $ 137 millioner utbytte til tilliten til støtter stiftelsens arbeid med barn, familier og lokalsamfunn .

Hvorfor er frokost så viktig for skolebarn?

Å gå på skolen uten frokost har en direkte innvirkning på barns atferd og konsentrasjon i timene, noe som gjør det vanskeligere for dem å nå sitt fulle potensiale*. Det betyr også at lærere bruker mer tid på å håndtere virkningene av sult og mindre tid på å hjelpe barna å lære*.

Tallrike studier har også avdekket at skolefrokostprogrammer også kan redusere risikoen for matmangel, forbedre kostholdet og kan beskytte mot fedme**.

*En tapt utdanning er virkeligheten av sult i klasserommet


2014 VILKÅR OG BETINGELSER

For hver solgte pakke med "Gi 1 porsjon"/"Help give a breakfast" donerer vi en porsjon Kellogg's Corn Flakes på 30 gram til en matvarebank eller en organisasjon, som videredistribuerer mat i Norden eller andre steder i Europa.

De sørger så for at maten går til mennesker som trenger det.




Del